הונגריה: יו"ר המפלגה האנטישמית תרם להוצאת ספר תורני

בתחילת דרכו התקרב צ'ונאר לבית חב"ד בהונגריה, ומשם המשיך את תהליך חזרתו בתשובה עד שהחליט אף ליטול חלק בזיכוי הרבים בתרומה להוצאת ספרו של הרב שליט"א בהונגרית, וזאת לאחר תקופה שהתחבר והתקרב לדת ע"י הרצאותיו של הרב
admin2 1 Comment on הונגריה: יו"ר המפלגה האנטישמית תרם להוצאת ספר תורני

בטקס רב רושם בהונגריה נערך מעמד הוצאת ספר הדרכה לשלום בית על פי התורה בשפה ההונגרית • המעניין הוא כי אחד התורמים להוצאת הספר התורני לאור הוא מייסד ומקים המפלגה האנטישמית בהונגריה צ'ונאר סגדי

בתחילת דרכו התקרב צ'ונאר לבית חב"ד בהונגריה, ומשם המשיך את תהליך חזרתו בתשובה עד שהחליט אף ליטול חלק בזיכוי הרבים בתרומה להוצאת ספרו של הרב שליט"א בהונגרית, וזאת לאחר תקופה שהתחבר והתקרב לדת ע"י הרצאותיו של הרב
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בטקס רב רושם בהונגריה נערך מעמד הוצאת ספר הדרכה לשלום בית על פי התורה בשפה ההונגרית, ובו לקט מהרצאותיו של הגאון הרב זמיר כהן שליט"א העומד בראש ארגון "הידברות" וראש ישיבת "היכל מאיר".

המעמד נערך בבודפסט בירת הונגריה, באולם כינוסים מפואר הנפתח על ידי הקהילה היהודית אחת לכמה שנים, רק לקראת אירוע מיוחד מאד. "מאז השואה", כך אומרים שם, "לא יצא לאור ספר יהדות בשפה ההונגרית. והוצאת הספר הראשון מהווה ציון דרך משמעותי מבחינתנו לתחיית היהדות בקהילה שכמעט אבדה מן העולם, וחזרה אל המקורות".

הספר נכתב וחובר ע"י אחד משומעי לקחו של הגר"ז כהן בהונגריה שנהג לפקוד ולשמוע את הרצאותיו של הרב שליט"א, והחליט בליבו לזכות בזה עוד רבים מבני קהילתו ע"י כתיבת הרצאות ותרגומם להונגרית.

המעניין הוא כי אחד התורמים להוצאת הספר התורני לאור הוא מייסד ומקים המפלגה האנטישמית בהונגריה צ'ונאר סגדי, שאף שימש כמספר 2 במפלגה שנכנסה לפרלמנט ההונגרי, ולה עשרים אחוז מחברי הפרלמנט. צ'ונאר היה הנואם המרכזי בכינוסים אנטישמיים נגד עם ישראל, עד שלפתע גילה את זהותו והתברר לו כי הוא עצמו יהודי. סבתו של צ'ונאר שניצלה מהשואה האיומה הסתירה מבתה שנולדה לאחר השואה את עובדת היותה יהודיה, וכך הבת והנכד גדלו מבלי לדעת כלל כי הם יהודים. מאז גילה את שורשיו, התעניין צ'ונאר ביהדות, שמע שיעורי תורה והחל להתקרב לדת ולשמור מצוות. עם הזמן גילו זאת במפלגה האנטישמית והדיחו אותו בקמפיין רעשני מתוקשר.

בתחילת דרכו התקרב צ'ונאר לבית חב"ד בהונגריה, ומשם המשיך את תהליך חזרתו בתשובה עד שהחליט אף ליטול חלק בזיכוי הרבים בתרומה להוצאת ספרו של הרב שליט"א בהונגרית, וזאת לאחר תקופה שהתחבר והתקרב לדת ע"י הרצאותיו של הרב.

למעמד המכובד של השקת הספר שנערך בבודפסט הגיע במיוחד הגר"ז כהן לביקור בזק של פחות מעשרים וארבע שעות. במשאו העלה על נס את מעלת לימוד התורה ותרומת לימוד זה לכל תחומי החיים, ושיבח את המתרגם ואת המסייעים בהדפסת הספר שיגרום לחיזוק גדול לבני הקהילה.

כמו"כ במהלך היממה ששהה הרב בהונגריה מסר הרב שתי הרצאות, האחת לישראלים שמתגוררים ומבקרים בהונגריה על עבודת המידות ושמירת מצוות, והשנייה לבני הקהילה ההונגרית באמצעות מתרגם שתרגם עבורם את דברי הרב. הערב המרומם הסתיים בסעודה חגיגית לכבודה של תורה במעמד רבני הקהילות ותושבי העיר.



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    לגבי יו"ר של המפלגה האנטישמית.מוצ"ש מקץ מתקיימת הקרנת בכורה של הסיפור שלו.תעלו את זה